Buscar

Coretan Hati 2

بسم الله الرحمان الرحيم

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah aku dapat melanjutkan pelajaran ke USIM dalam jurusan Syariah dan Undang-undang yang kini telah dinamakan semula kepada Undang-undang dan Syariah setelah memperoleh keputusan yang memberansangkan dalam STPM dulu. 

Apa yang mencabar buat aku apabila melangkah ke alam universiti ini adalah kuliahnya disampaikan dalam Bahasa Arab. Aku bukanlah tidak faham sangat apa yang disampaikan memandangkan dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 6 aku mempelajari Bahasa Arab. Tapi yang menjadi masalah buat aku adalah untuk berinteraksi dengan ustaz dalam Bahasa Arab. Memang gigih nak susun ayat. 

Buat masa ni tu je aku nak kongsi. Moga sesiapa yang membaca dapat mendoakan kesejateraan dan kekuatan untuk aku berada di sini selama 5 tahun.

 

0 comments:

Post a Comment