Buscar

Antara Komitmen dan Dunia Realiti Hidup Aku

بسم الله الرحمن الرحيم 

Assalamualaikum, sememangnya hidup ini perlukan komitmen. Aku bukannya tidak bersyukur atas kepercayaan yang aku dapat. Akan tetapi aku agak kurang gemar dengan sesetengah individu yang sikapnya menyukarkan proses kerja aku. Aku memahami, setiap orang bukannya sentiasa mempunyai masa yang terluang.Tambahan pula, esoknya merupakan hari cuti mestilah ramai yang sibuk memikirkan apa yang hendak dilakukan sepanjang mereka bercuti.

Pendekkan cerita.....

Hati aku menjadi amat marah apabila aku yang sebagai seorang lelaki menunggu respon seorang sahabat lelaki ini. Padahal dia merupakan orang pertama yang dipesan untuk menyerahkan apa yang  aku perlukan untuk melengkakpkan kerja aku tetapi dia menjadi orang terakhir menyerahkannya. Aku cuba menghubunginya, hampir semua alat perhubungan aku gunakan tetapi tetap juga tiada respon.

Akhirnya, aku meminta bantuan daripada seorang rakan sekelas yang juga merupakan orang yang berlainan jantina (perempuan). Dengan hanya beberapa minit, rakan aku ini mendapat respon daripada dia. Ya Allah, kau sahaja yang tahu betapa marahnya aku ketika itu. Mana taknya, aku yang sejantina dengan dia pun takda respon alih-alih dengan perempuan juga ada respon. Aduh, bergelegak darah muda ini.

Sebenarnya, aku cuba bersikap professional dalam hal ini, akan tetapi hal tersebut telah beberapa kali berlaku melibatkan orang yang sama. Itu yang membuatkan aku terfikir akan perangai rakan ini. Mungkin ada dalam kalangan pembaca yang pernah atau turut mengalami situasi yang sama boleh berkongsi pendapat. Rajin-rajinlah komen di bawah atau boleh berjumpa :) 

Hati ini, Allah S.W.T yang nilai.Jadi, kita jangan sibuk-sibuk mahu periksa hati orang.Kita bukanya tahu. Bahkan, boleh menjurus kepada fitnah.     -Hilal Asyraf

0 comments:

Post a Comment