Buscar

Permulaan Baharu buat Tahun 2015


بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, Allah masih panjangkan umurku untuk meneruskan kehidupan ini. Aku akui terlalu banyak perkara yang berlaku dalam hidup ini sepanjang tahun 2014. Adakalanya suka, adakalnya duka. Namun apa pun yang berlaku aku tetap harus meneruskan perjalanan hidup.

Hidup terlalu banyak dengan liku-liku. Setiap orang mempunyai pengalaman yang tersendiri dalam menjalani hidup ini. Dan setiap orang mempunyai cara sendiri untuk menyelesaikan sesuatu. Bagi aku selain daripada mengadu pada yang maha Esa, cara yang paling terbaik adalah dengan membuatkan diriku berasa gembira. Mungkin orang-orang di sekeliling ku merasakan diriku ini sebagai 'annoying' di mata mereka namun, apa yang cuba aku lakukan adalah untuk mengubat luka dihati.

Aku akui, aku bukanlah seorang yang amat baik di mata orang. Bagi aku, aku ni jenis yang 'gila-gila'. Aku tak peduli dengan persepsi orang terhadap aku. Aku tak perlu hipokrit untuk cuba menjadi orang lain. Apa yang aku gambarkan kepada setiap insan yang mengenali diriku adalah diriku yang sebenar. Mungkin ada yang pernah aku sakiti, tetapi lama kelamaan mereka akan memahami perangai ku yang sebenar.

Bagi rakan-rakan yang mungkin membaca blog ini, jika ada sesuatu yang ingin diluahkan boleh berjumpa aku secara bersemuka. Mungkin aku boleh mengubah gaya aku. Aku bukanlah seorang yang tidak boleh menerima teguran tetapi aku paling tidak suka jika aku mendengar kritikan tentang aku dari mulut ke mulut. Bagi aku, perangai sebegitu amat hipokrit. Aku kira mungkin ada yang sependapat dengan aku.

Walau apa pun, aku harap perjalanan hidupku pada tahun ini dapat mematangkan aku. Doakan kejayaan aku dan rakan-rakan untuk Peperiksaan STPM 2015. InsyaAllah jika berkesempatan lagi aku akan tambah entry dalam blog ini. Maklumlah agak sibuk. XD

0 comments:

Post a Comment