Buscar

Coretan Hati

 بسم الله الرحمان الرحيم

Assalamualaikum w.b.t.

Rasanya sudah sekian lama aku menyepikan diri dalam dunia penulisan puisi, sudah tiada lagi karya yang aku hantar ke Berita Harian, Majalah Wanita dan lain-lain untuk mengisi ruangan puisi mereka.
Entah mengapa sejak akhir-akhir ini aku ingin menulis kembali puisi yang pada dulunya saban hari akan aku tulis.

Hidup aku mula berubah tatkala wujud seorang wanita yang boleh dikatakan aku suka, dia berjaya mengubah persepsi aku dalam penulisan puisi. Pada dulunya, aku hanya menulis puisi berkaitan kehidupan. Semenjak hadirnya dia dalam hidupku, aku mula berubah gaya penulisan ke arah percintaan. Entah mengapa hari ini, aku merasakan puisi yang aku tulis benar-benar terjadi di alam realiti wal hal perkara yang aku gambarkan hanya berlaku dalam penulisan puisi yang aku karang.

Aduh, sesungguhnya aku berasa sedih dengan apa yang berlaku. Entah mengapa hati ini bagai ditusuk sembilu bisa. Ha, dah boleh nyanyi dah ni. Haha. Okay sebenarnya tak sedih mana pun. Tapi aku nak bagitahu kalau dah jodoh tak ke mana. Perjalanan hidup ini semakin jauh. Tapi rugilah juga sebab aku dah kenalkan dia dengan keluarga tapi tak menjadi. Sedih kot "first love" lah katakan.



Orang kata pergi dan datangnya seseorang dalam hidup ini tanpa diduga dan kadangkala orang yang kita benar-benar suka itu tetap akan menjadi milik kita.

1 comments:

Unknown

bersabarlah sahabat

Post a Comment